miércoles, 30 de enero de 2013

Pronomoj. Unua parto/ Pronomines. Parte prime

La jena estas baza tabulo de pronomoj Esperanto-Interlingvo:

EsperantoInterlingvo
Unua persono singularaMiIo
Dua personoci*tu
Tria persono singularali/ŝi/ĝiIlle/illa/illo**
Tria persono pluralavivos
Unua persono pluralaNiNos

*"Ci" estas uzata por la duanombra pronombo ne por la mult-nombra pronomo, ankaŭ ĝi povas signifi proksimecon (amikecon) aŭ parentecon inter la parolantoj (Ekzemple, de tempo al tempo mi uzas ci kun mia frato: Ĉu ci volas kafon?). Vi estas uzata por la mult-nombra pronomo. Mi uzas tiun pronomon nur por diferencigi la duanombran pronomon de la mult-nombran.

** Illo ankaŭ tradukeblas kiel "tio". Ekzemple = Bone,  kion vi diras pri tio? = Ben, que dice tu de illo? Li estas la taŭga persono por tio = Ille es le persona idonee pro illo.

Ekzemploj:

Mi estas Zamenhof = Io es Zamenhof
Ĉu ci volas iom da kafo? = Esque tu vole un pauc de caffe?
Ŝi estas mia edzino = Illa es mi sposa
Li estas mia frato = Ille es mi frate
Akcepti iun aferon kiel ĝi estas = Acceptar un cosa como illo es
Bone,  kion vi diras pri tio? = Ben, que dice vos de illo?
Vi estas miaj fratoj = Vos es mie frates
Ni estas ĝemeloj = Nos es geminos

No hay comentarios:

Publicar un comentario